Ştiriştii şcolii Media PRO

Lucrez mult acasă iar televizorul merge "ca televizoru'"; nu ascult dar îl aud. Îmi place să fiu informat şi de aceea "stau" mai mult timp pe canalele de ştiri, Antenele şi Realitatea. Cu ele mă trezesc, cu ele mă culc, dar de la o vreme am început să nu mai suport din cauza unui fenomen ce se amplifică, parcă, de la o zi la alta. Aproape că nu mai există "jurnalist", fie el reporter de teren, ştirist din studio sau prezentator de emisiuni, care să fie în stare să rostească o propoziţie fără exasperantul "mnmnn" între cuvinte, în combinaţii care de care mai surprinzătoare. Era deranjant acel "ăăă" post-revoluţionar dintre propoziţii, în lipsa inspiraţiei, dar aceasta nouă onomatopee "mnnn" e un tic verbal folosit intre orice cuvinte, intre numele şi prenumele unei persoane (Emil mnn Boc), la pronunţarea anului (suntem mnnn în pragul anului două mii mnnn doisprăzece [sau douăsprezece sau cum îi mai trece ştiristului prin cap]).
De departe campioană este una care îmi strică ziua de la primele ore ale dimineţii, pe nume Irina Petraru. Când nu apuc să îmi ies din pepeni fac statistici: cam o dată la 3 propoziţii bagă câteva mnnn-uri. Asta când nu denaturează complet ştirea: "Cei care nu au plecat la munte.....cei CARE au plecat la munte..". Urmează la mică distanţă un alt personaj sinistru, Petre NECHITA, care vorbeşte de parcă rostogoleşte bolovani în timp ce-l fugăresc turcii. Nu face nicio pauză între fraze, semnele de punctuaţie nu exista pentru Petre, nici logica ştirii nu prea are importanţă pentru tuciuriul (sau cioclu deghizat în reporter - cum îi spune jurnalistul Horia Ghibuţiu de la EvZ) Petre.

Comentarii