Șalău de Nil pe pat de legume gratinate

Nu v-am mai arătat de mult poze cu bucate, pentru că nu prea am mai avut timp de relaxare activă. În seara aceasta, în schimb, pentru a ieși din monotonia meniurilor de rutină, am inventat ceva, care mi-ar plăcea să cred, că are o oarecare doză de originalitate. Cine crede că mă înșel, îl (o) rog să mă atenționeze.
Șalău de Nil pe pat de legume gratinate
Ingrediente, pentru două porții:
  • două bucăți felii de Șalău de Nil, cca. 150 g bucata
  • 2 cartofi albi, potriviți
  • 1 morcov mediu
  • 1 lingură cu vârf mazăre congelată
  • 1 felie bacon afumat 
  • 100 g cașcaval ras sau feliat
  • 1 lingură de ulei
  • sare, piper, o felie de lămâie
Peștele este bine să fie refrigerat și nu congelat. De preferat la caserolă, deoarece conține mai puțină apă. Dacă e de pe gheață, trebuie uscat, în prealabil, cu prosoape de hârtie. 
Se sărează și se piperează peștele și se dă la frigider pentru câteva ore, astfel încât carnea să capete puțină fermitate.
Cu o jumătate de oră înainte de a scoate peștele din frigider, tăiați în patru cartofii (curățați în prealabil și spălați), iar fiecare bucată tăiați-o felii subțiri de 3-4 mm.
Morcovul, curățat și spălat, se taie în felii de aceeași grosime cu cartofii. Dacă morcovul e mai gros, trebuie tăiat în două sau în patru, pe lung, pentru a se uniformiza timpul de preparare cu al celorlalte legume.
Se pun la fiert, separat, morcovul cu cartofii, într-un vas cu apă (ibric) și puțină sare și, în alt ibric mazărea, cu puțină sare. Se fierb al dente legumele, după care se strecoară de apă, păstrându-se puțină zeamă de la fiecare.
Într-o tigaie se înfierbântă uleiul și se pune baconul tăiat mărunt și după 2-3 minute se adaugă legumele scurse. Amestecați ușor, fără a strivi cartofii, adăugând, la nevoie, zeama în care acestea au fiert. Când cartofii încep să se sfărâme, adăugați 3/4 din cantitatea de cașcaval și mai amestecați 1-2 minute, după care ridicați tigaia de pe foc.
Împărțiți conținutul tigăii în două vase ceramice termorezistente și dați-le la cuptor la 170 grade, cu ventilație.
În acest timp, spălați tigaia sau, dacă mai aveți una, cu atât mai bine. Puneți o peliculă subțire de ulei în tigaie și, după ce s-a încins bine, adăugați peștele, pe care îl frigeți 3-4 minute pe fiecare parte, în funcție de grosime.
Când legumele încep să se gratineze, puneți peștele deasupra și presărați restul de cașcaval (eu am pus o bucată de felie în fiecare bol). Mai țineți la cuptor până cașcavalul începe să se rumenească.
Asortați cu un vin alb, sec, cu o aciditate moderată pentru că peștele este slab.
Poftă mare!




Comentarii